שנת 2018 תהייה סגולה

השנה החדשה נפתחה בסערה סגולה! – COLOR OF THE YEAR!
חברת Pantone , המכתיבה את מגמות הצבעים בעולם, הכריזה שהצבע המוביל לשנת 2018 הוא סגול Ultra Violet

העולם נע על פי מגמות וטרנדים המכתיבים מה יהיה אין ומה יהיה אאוט. חברות שונות מנתחות באופן שיטתי את הטרנדים בכל שנה בכדי שיוכלו לגבש תרחישים להתנהגויות השוק, "לצפות כמה צעדים קדימה", להבין ולפרש משמעויות ולהיערך בהתאם.

חברת פנטון (סימן רשום), יצרנית הצבעים העולמית, נחשבת כבר כמה עשורים לאוטוריטה בעולם בכל מה שקשור לצבעוניות. בכל שנה בחודש דצמבר החברה מפרסמת את הצבע החזק לשנה הקרובה, צבע שמסמל את מה שקורה בתרבות שלנו באותה תקופה, ואחריה מישרים קו חברות אופנה ומעצבים מכל העולם. לדוגמה, בשנים האחרונות כיכבו מספר צבעים שכולנו למדנו להכיר היטב: כתום בוהק, ירוק אמרלד, רוז קוורץ וסרינטי, ובשנה האחרונה השתלט הצבע הירוק על חיי כולנו.

על פי מנכלית החברה, הצבע הסגול (פנטון 18-3838) שיככב בשנה הקרובה, מעביר מסרים עמוקים ומשמעויות רבות, מצביע על האין סוף ועל סמלים לא קונבנציונליים, מסתורין, ביטוי אומנותי, דמיון, מקוריות. הוא צבע עשיר ומלכותי, נועז ורוחני, בעל אינטואיציה והשראה. הצבע הסגול אשר מורכב מאדום וכחול יחד, נהנה מיתרונות שני הצבעים. יש לו את האיכויות של הצבע האדום: אומץ, עוצמה, נחישות, כוח ותשוקה ואת תכונות הצבע הכחול: אהבה, רגישות, רוחניות ואינטואיציה. הסגול מתאים ובא לידי ביטוי בכל תחומי החיים: חללים, בדים, מוצרי איפור ואביזרים שונים.

הזמרת- Rihanna מציגה לנו איך משחקים נכון עם הגוון ה- Ultra Violet בצבע השיער, היא מראה לנו מהי מקוריות, ביטוי, חשיבה מחוץ לקופסא וללכת עם הטעם האינדיבידואלי צעד אחד קדימה בלי גבולות. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו מזוהה עם הגוון הסגלגל כסוף בשיערו, האם הוא אכן פועל על פי ערכי הצבע? – זה כבר נתון לפרשנות אישית בעיני המתבונן.

הצבע הסגול מתחבר גם לצבעי המלוכה, ביחד עם האדום הכהה וכחול הוא מככב מאז ומעולם בגלימות מלכים וסמלי בתי מלוכה רבים. כמובן, האמן המזוהה ביותר עם הצבע הסגול – פרינס, שהלך לעולמו בשנה שעברה בן 57. המגזין ה״ניו יורקר״ אף חרג ממנהגו וייחד לו את כל עמוד השער שנצבע בצבע סגול, כמחווה של כבוד לזמר ולשיר גשם סגול.

לצבע שאנו בוחרים יש משמעויות רבות … הוא מביע מי אנחנו, מה אנחנו משדרים מהאופי הפנימי שלנו החוצה. פאנג שוואי, התורה לעיצוב הבית, אשר נותנת משמעות לחומר ולאביזרים, את המשמעות הרבה ביותר נותנת לצבע, כאשר לכל צבע חשיבות משלו. בעיצוב פנים בחירת הצבע משמעותית מאוד, הצבעים הנבחרים קובעים את האווירה בבית, מגדירים את החללים ומשפיעים על האינטימיות בבית. סגול הוא אחד הצבעים הרוחניים השייכים לעולם הקוסמי, אך מנגד גם צבע מלכותי שמצביע על שפע. כאשר מדברים על טרנדים בחלל המטבח, יש להזכיר שבעבר המטבח היה בחדר נפרד בבית, חלל פונקציונלי בלבד שיועד להכנת מזון ואחסונו. רק בתחילת שנות ה90 חלל המטבח החל לאט להפתח לכיוון חלל המגורים.

כיום, המטבח הוא הלב של הבית, הוא פתוח לסלון כחלק בלתי נפרד מחלל האירוח, ולכן רצוי לתת למטבח שלכם אופי משלו ונגיעה מטעמכם האישי. בחירת סגנונו והשיקול העיצובי הוא חלק משמעותי ובלתי נפרד משאר חלקי הבית ופותח חלון הזדמנויות לעיצוב חדשני ומפתיע שישנה את חלל הבית כולו. טרנד מטבחים צבעונים היה חזק בשנות ה50-70 בצבעים דומיננטיים וברורים שהתאימו לפלטת הצבעים באותה תקופה, ירוק אבוקדו, ורוד שמפניה, אדום בוהק וכו, לאחר מכן, בתחילת המילניום, כנראה כקונטרה לצבעים הדומיננטיים ששלטו במטבח, צבעוניות המטבח הפכה לאנמית וכיכב בה ללא עוררין הצבע הלבן. רק בשנים האחרונות החלו אדריכלים ומעצבים לחזור בזהירות לעצב מטבחים צבעוניים, ולהצליח לגרום ללקוחותיהם להעז, להיות פתוחים ולגוון בצבעים ובחומרים ייחודיים – טרנד אשר ממשיך לתפוס תאוצה גם השנה. כיום מטבחים יכולים להגיע בסגנונות עיצוביים רבים, אך מטבחים צבעוניים, נועזים ולא קונבנציונליים מעניקים חיות למטבח, משרים אווירה נעימה ומעצימים אותה. לאור הביקוש לצבע במטבח החלו ספקי החומרים לייצר מוצרים צבעוניים מחומרים שונים כגון: זכוכיות, חומרים אקרלים וכמובן  צבע אפוקסי המפורסם.

בתמונת המצורפות של אביבי מטבחים ניתן לראות את הצבע הנבחר לשנת 2018  בכל הדרו, ביחידות הגבוהות, או באי המטבח, כנקודת צבע בודדת או משטחים גדולים ורחבים, בפורמייקה, זכוכית או צבע אפוקסי. חברת אביבי מאחלת לכל לקוחותיה, לאדריכלים ולמעצבים, שנה אזרחית טובה משופעת ביצירתיות סגולה.

ריהאנהhttps://fashion.walla.co.il/item/3045715 (צילום: מגזין פייפר, סריקה)
ביביhttps://www.haaretz.co.il/gallery/fashion/.premium-1.2416174 (צילום: תומר אפלבאום.)

 

עוד כתבות

כך מתקינים מטבח

הפנינג 6/2023

הבתים היפים בישראל – מיטל סלומון